Analyzing a complaint database by means of a generatic-based data mining algorithm

Analyzing a complaint database by means of a generatic-based data mining algorithm

Samenvatting

In this paper the researcher have analyzed the complaint database of the National Ombudsman who handles complaints with regard to almost all government organizations in the Netherlands. The analysis aims to investigate the trend with regard to (the handling of) complaints during a period of 25 years.

Inhoudsopgave

Abstract

  1. Introduction
  2. The database and mining questions
  3. Genetic-based algorithm
  4. Results
  5. Conclusion
References
Appendix

Publicatiegegevens

Auteur(s):
Dijk, J.J. van
Organisatie(s):
WODC
Plaats uitgave:
The Hague
Uitgever:
WODC
Jaar van uitgave:
2009
Reeks:
Memorandum 2009-03
Type rapport:
Eindrapport

Bestelinformatie

Adres:
Voor een electronische versie - zie: bijlagen (rechtsboven) (only available as pdf)

Onderzoekgegevens

Werktitel:
Analyse van de klachtendatabase van de Nationale ombudsman
Projectnummer:
1595
Operationele status:
Afgerond